Τον αποκαλούν «σύγχρονο Προμηθέα» επειδή επαναφέρει το ρεύμα στις κομμένες συνδέσεις της ΔΕΗ

Τον αποκαλούν «σύγχρονο Προμηθέα» επειδή επαναφέρει το ρεύμα στις κομμένες συνδέσεις της ΔΕΗ δίνοντας πάλι το φως. αποκαλούν και «Ρομπέν των δασών» γιατί μπορεί να κάνει μία «παράνομη πράξη», αλλά κύριο μέλημά του είναι να χαρίσει ξανά στους ανθρώπους που δεν μπόρεσαν να πληρώσουν τους λογαριασμούς λίγη ζεστασιά και αξιοπρεπείς συνθήκες διαβίωσης. Τον άνθρωπο αυτό που τα τελευταία χρόνια με τη δράση του σε πόλη της Βόρειας Ελλάδας έχει φέρει πίσω το φως σε δεκάδες οικογένειες συνάντησε η Σοφία Παπαϊωάννου. Η δημοσιογράφος ταξίδεψε σε πόλη της Μακεδονίας και με την κάμερα της εκπομπής της κατέγραψε δεκάδες οικογένειες που λόγω απλήρωτων λογαριασμών στη ΔΕΗ ζουν χωρίς ρεύμα!



Μιλώντας με τη Σοφία Παπαϊωάννου για τα όσα συγκλονιστικά συνάντησε κατά τη διάρκεια της έρευνάς της, μου είπε πως
«Μπήκαμε σε σπίτια, στο κέντρο της πρωτεύουσας και στην περιφέρεια, που έχουν βυθιστεί στο σκοτάδι και είδαμε πώς είναι να αγοράζει κανείς μόνο ό,τι μπορεί να καταναλώσει μέσα σε μία ημέρα επειδή δεν έχει ψυγείο! Είδαμε πώς είναι να διαβάζουν τα παιδιά τα μαθήματά τους στο φως των κεριών και πώς είναι να ζει κανείς με μπαλαντέζα στο μπαλκόνι για δανεικό ρεύμα από γείτονες».
Η δημοσιογράφος όμως, συνάντησε και τον άνθρωπο που επανασυνδέει το ρεύμα σε σπίτια στα οποία είχε διακοπεί η παροχή.
«Στη Βέροια συναντήσαμε έναν σύγχρονο “Προμηθέα”, τον άνθρωπο που φέρνει φως σε δεκάδες νοικοκυριά που τους έκοψαν το ρεύμα επειδή δεν έχουν να πληρώσουν. Μπροστά στην κάμερα των “360°” ο άνθρωπος αυτός επαναφέρει τους διακόπτες των ρολογιών της ΔΕΗ, όπως ο ίδιος λέει, στη θέση της ανθρωπιάς και του “λίγο περισσότερο δίκαιου”».



Πριν από λίγες ημέρες, ο άνθρωπος αυτός βρέθηκε κατηγορούμενος στο εδώλιο και αθωώθηκε για τη δράση του μετά από τη χειμαρρώδη απολογία του σε ένα κατάμεστο δικαστήριο. Με το ίδιο πάθος εξηγεί στην κάμερα της εκπομπής τους λόγους που το κάνει, ενώ θυμάται πως μία φορά που επανασύνδεσε το ρεύμα. 

«Ήταν ένας διάδρομος σκοτεινός, στην είσοδο της οικοδομής, στο ημιισόγειο, Πέντε έξι σκαλάκια δηλαδή μπροστά μας, διάδρομος και δεξιά η πόρτα του σπιτιού, Νύχτα, με το φακό του κινητού κάνουμε την επανασύνδεση και ήρθε το φως στο σπίτι που είναι μπροστά μας. Βλέπουμε την πόρτα τώρα, δε τη βλέπαμε, ήταν νύχτα. Την είδαμε όταν άναψε το φως και από την αναμμένη πόρτα στο σκοτεινό διάδρομο βγαίνει ένα παιδάκι, μικρούλι, 3- 4 ετών με τις πυτζαμούλες να χοροπηδάει, γελαστά και να φωνάζει “Ήρθε το φως, ήρθε το φως!”»



Απόψε το βράδυ, στις 23:45, η Σοφία Παπαϊωάννου μέσα από την εκπομπή της «360» στον ALPHA παρουσιάζει συγκλονιστικές μαρτυρίες και εικόνες για εκατοντάδες έλληνες που ζουν χωρίς ρεύμα. Κι η έρευνά της φέρνει στο φως μερικές από τις πιο σκοτεινές ιστορίες της ελληνικής οικονομικής κρίσης
http://www.newsit.gr

1 σχόλιο:

Stelios kritsiotis είπε...

ενα μεγαλο μπραβο στον ανθρωπο αυτο!!διοτι αυτο που κανει ειναι πολυ ανθρωπινο....κι εγω περναω τα ιδια....απο τις 4 του ιουλη,εγω και ο πατερας μου ζουμε χωρις ηλεκτρικο ρευμα..ειναι παρα πολυ δυσκολα παιδια....οποιος δεν το εχει ζησει, δεν μπορει να το καταλαβει....οι συνθηκες ειναι πολυ δυσκολες,ειδικα τωρα που ερχεται ο χειμωνας....δεν ξερω ποσο θα αντεξουμε ακομα ,αλλα το παλευουμε μαζι με τον πατερα μου....δεν μου παει η καρδια να τον αφησω....ολοι μου λενε, ''γιατι δεν φευγεις''?δεν μπορω τους απαντω...ειναι πατερας μου...ειναι 65 ετων ...ειναι πανω απο 5 χρονια ανεργος...που και που βρισκει ενα μεροκαματο ..αλλα τι να πρωτοπαρεις...εχω εχω μια δουλεια ,αλλα οι αποδοχες ειναι λιγες..μου εχουν μειωσει κατα πολυ το μισθο μου...και μας δινουν τα μισα καθε 15 του μηνος και αυτο, εναμισι μηνα πισω....δεν ξερω που θα παει αυτο...και δεν φτανει κι αυτο,πριν απο 10 μερες κοψανε και το νερο.....τωρα πηγαινουμε απο το ποταμι και περνουμε νερο..για να πλυθουμε, να πλυνουμε τα ρουχα μας στο χερι,και ευτυχως υπαρχει και μια πηγη στον μερωνα της κρητης,και παμε που και που και περνουμε νερο για να ψησουμε και να πιουμε...εαλλα ειναι πολυ μακρυα η πηγη ,απο εκει που μενουμε και δεν ειναι και τοσο ευκολο να πηγαινουμε συχνα....και τα λογια των ανθρωπων δυστυχως ειναι πολυ βαρια....οταν πηγαινουμε να παρουμε νερο απο την πηγη, μας σχολιαζουνε ..διοτι η πηγη ειναι μεσα στο χωριο ..μας λενε , ''Τι θα το κανετε μωρε το νερο???? θα το πουλησετε''?? δεν το πουλαμε τους απανταμε...ειμαστε χωρις ρευμα πολυ καιρο και τωρα μας κοψανε και το νερο...δεν εχουμε.τι να κανουμε??να πεθανουμε?????αλλα δεν μας πιστευουνε...δεν μπορουνε να πιστεψουνε το τι περνας..ισως γιατι δεν το εχουνε ζησει...δεν τους αδικω...αλλα πιστευω στον Θεο..θα μας βοηθησει....