Ερώτηση στον υπουργό έκανε ο Α . Βεσυρόπουλος

Μετά την αιϕνίδια μετάταξη του βόειου κρέατος στον υψηλότερο συντελεστή ΦΠΑ, στο 23%, καθώς και των κτηνιατρικών ϕαρμάκων και υπηρεσιών που έϕερε με τροπολογία την τελευταία στιγμή η κυβέρνηση, έντονη υπήρξε η αντίδραση του Βουλευτή Ημαθίας της Νέας Δημοκρατίας, Απόστολου Βεσυρόπουλου, ο οποίος άμεσα κατέθεσε ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομικών.

 

Ο κ. Βεσυρόπουλος, ζητά από τον υπουργό Οικονομικών να επανεξετάσει, μέσα από ισοδύναμα μέτρα, την αύξηση του ΦΠΑ που επέβαλε στο βόειο κρέας, στα κτηνιατρικά ϕάρμακα και τις κτηνιατρικές υπηρεσίες, ώστε να επανέλθει στο 13% που ήταν αρχικά.

 

Σε δήλωση του ο κ. Βεσυρόπουλος αναϕέρει:

 

«Η αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ στο 23% για το βόειο κρέας, τα κτηνιατρικά ϕάρμακα και τις κτηνιατρικές υπηρεσίες, που επέβαλε με αιϕνιδιαστική τροπολογία η κυβέρνηση, αποτελεί ουσιαστικά μια αδικαιολόγητη κίνηση, για την οποία προκύπτουν πολλά ερωτηματικά. Πρόκειται ουσιαστικά για μια κίνηση που πλήττει στην κυριολεξία, την ανταγωνιστικότητα και την προοπτική της ελληνικής κτηνοτροϕίας. Δυστυχώς η κυβέρνηση έχει επιλέξει να «χτυπήσει» τον ιδιωτικό τομέα, είτε πρόκειται για αγρότες, είτε για μικρούς και μεσαίους επιχειρηματίες με μοναδικό στόχο να μην αγγίξει το Βαθύ Κράτος. Καλώ τον υπουργό Οικονομικών να επανεξετάσει και να διορθώσει άμεσα την κατάϕωρη αδικία σε βάρος της ελληνικής κτηνοτροϕίας. Είναι αδιανόητο, προϊόντα εισαγωγής και πολυτελείας, όπως για παράδειγμα το ϕουά γκρα, να έχουν ΦΠΑ 13% και το βόειο κρέας 23%».

 

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

 

Κύριε Υπουργέ,

  

Οι αλλαγές στο νομοσχέδιο που ψηϕίσαμε στη Βουλή στις 15 Ιουλίου, δημιούργησαν ερωτηματικά αλλά και αρνητικές συνθήκες για κλάδους του πρωτογενούς τομέα, όπως είναι η κτηνοτροϕία.

 

Προκαλεί εντύπωση το γεγονός, ότι με τροπολογία της τελευταίας στιγμής, το βόειο κρέας, από το συντελεστή 13% που ήταν αρχικά, μετατάχθηκε στον υψηλότερο συντελεστή ΦΠΑ, στο 23%.

 

Τη στιγμή που προϊόντα εισαγωγής και πολυτελείας, όπως για παράδειγμα το ϕουά γκρα, έχουν ΦΠΑ 13%, αντιλαμβάνονται όλοι  τι σημαίνει για την ανταγωνιστικότητα και την προοπτική της κτηνοτροϕίας μας, η μετάταξη του βόειου κρέατος στο 23% του ΦΠΑ.

 

Πρόσθετη επιβάρυνση για τους κτηνοτρόϕους αποτελεί και η μετάταξη των κτηνιατρικών ϕαρμάκων και υπηρεσιών στο 23%, κάτι που σημαίνει ότι ϕάρμακα και υπηρεσίες καθίστανται πλέον πιο ακριβά, πέρα από το γεγονός ότι υπάρχει ο κίνδυνος πολλοί κτηνοτρόϕοι να μην έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν κτηνιατρικές υπηρεσίες για να αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας των ζώων τους.

 

Είναι δεδομένο ότι οι δύο συγκεκριμένες ρυθμίσεις, στρέϕονται κατά του πρωτογενούς τομέα και θα έχουν αρνητικές επιπτώσεις.

 

Κατόπιν των ανωτέρω

 

Ερωτάται ο κύριος Υπουργός

 

1. Με ποιο σκεπτικό έγινε η αιϕνίδια μετάταξη του βόειου κρέατος στο 23%, γεγονός που πλήττει την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής παραγωγής και της κτηνοτροϕίας μας.

2. Εάν προτίθεται να εξετάσει την αναζήτηση ισοδυνάμων για τη μείωση του ΦΠΑ στο βόειο κρέας και στα κτηνιατρικά ϕάρμακα και τις κτηνιατρικές υπηρεσίες.

                                                                                                            

Δεν υπάρχουν σχόλια: